ELTE. Megéri – Fenyő D. Györggyel

Fenyő D. György, a Magyartanárok Egyesületének alelnökeként az életszerűbb, probléma-központúbb magyartanítás kialakításáért küzd. Korábban a Berzsenyi Dániel Gimnáziumban tanított, jelenleg az ELTE Radnóti Miklós Gyakorlóiskola vezető tanára. Számolatlan publicisztikája és több kötete is megjelent irodalmi és pedagógiai témában. Fontos szerepet vállalt a kétszintű érettségi rendszer felépítésében is.

Részletek a videóinterjúból:

“Nagyon fontos az áthagyományozott kultúránk: szövegek, történetek, művek, emberek, szituációk, amelyek nagyon jó lenne, hogyha nem vesznének el. …

Másrészt viszont a magyartanításnak sokkal életközelibbnek kellene lennie: problémák folyamatos megbeszélésének, élethelyzetek gondolatban kipróbálásának, hogy az irodalomtanítás tényleg az irodalomról szóljon, és ne az irodalomról szóló szövegek megtanulásáról.

Minden magyartanárnak nagyobb a mozgástere, mint amilyennek gondolni szoktak. Az, hogy a saját diákjaira figyeljen, hogy bátor legyen a kihagyásban, a választásban, hogy átgondoljon minden órát módszertanilag – ezek lehetőségek mindenki számára. …

A magyartanítás módszertanában az elmúlt nyolc-tíz évben történt egy forradalmi változás. Ez az ország egy részében értelemszerűen lassabban, áttételekkel kerül csak bele az oktatásba.”

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s