Színházi nevelési programok több korosztálynak

A Színház- és Filmművészeti Egyetem drámainstruktor hallgatói, a SzínMűVeletek műhely keretein belül 2017 tavaszán ingyenes színházi nevelési programokat kínálnak általános és középiskolai csoportok számára.

SzínMűVeletek fényképe.

A programokon való részvétel egyéni egyeztetés alapján zajlik a szinmuveletek@gmail.com email címen.

Az ajánlott programok:

SzínPalinta

SzínPalinta egy hetente megrendezett gyermekprogram. Az alkalmak során a résztvevők dramatikus eszközökkel magyar népmeséket vizsgálva gondolkodnak és tanulnak.

A 6-12 éves gyerekek számára kínált foglalkozások vasárnaponként 10:00-12:00 óráig tartanak a Színház- és Filmművészeti Egyetem Vas utcai épületében. Első foglalkozás: március 5.

Fórumszínházi előadás

A fórumszínházi előadás során a diákok szerepbe lépve, színházi körülmények között, színházi eszközökkel próbálhatnak ki különböző konfliktuskezelési stratégiákat. Az előadás középpontjában a tanár-diák viszony áll, a résztvevők különböző helyzeteket láthatnak, melyekben megváltoztathatják a szereplők döntéseit és ez által a jelenetek kimenetelét.

A program 90 perces és középiskolás osztályok számára készült.

Drámaórák középiskolásoknak:

Rendhagyó irodalomóra kortárs versek alapján

A rendhagyó irodalomóra különleges lehetőség arra, hogy saját szemszögükből közelíthessenek a diákok irodalmi témák felé. Mitől nevezünk egy szöveget versnek? Mikor olvassuk őket? Miért választják ma ezt a műfajt az alkotók? Hogyan fejezhetem ki saját érzéseimet kötött formában? Ilyen és ehhez hasonló kérdések kerülnek terítékre többek között Takács Zsuzsa, Tóth Krisztina, Simon Márton, Fodor Ákos verseivel való ismerkedés mellett. A szövegek játékos használatának segítségével a diákok kifejezőkészsége fejlődik, nyitottabbá válnak a kortárs versek iránt.

A foglalkozás 90 perces.

 

Emlékeink drámaóra

A drámaóra középpontjában az emlékezés áll. Mire emlékezünk? Mennyire határoznak meg minket az emlékeink? Mi alapján maradnak meg az emlékeink? Hogyan változnak meg? Lehet-e tudatosan megváltoztatni az emlékeinket és emlékeket gyártani? Miért emlékezünk? Kell-e emlékeznünk? Az óra során különböző drámajátékos gyakorlatok segítségével közösen gondolkodnak, emlékeznek. A foglalkozás célja az emlékek jelentőségének vizsgálata, saját emlékeink felidézése és megosztása.

A foglalkozás 14-16 éves tanulóknak szól, és 90 perc alatt valósul meg.

Hajótörés című tanítási drámaóra

A Hajótörés egy 45 perces, középiskolásoknak szóló drámaóra. Az óra során a diákok egy, az 1730-as években Dél-Amerikába tartó és útközben elsüllyedt és lakatlan szigeten partra vetett hajó utasai szerepébe kerülnek. A kérdés, hogy megpróbáljanak-e hosszú távon berendezkedni a kevés nyersanyaggal, ellenben sok viharral megáldott szigeten, vagy megpróbáljanak eljutni eredeti úti céljukhoz?

A foglalkozás 8-10. osztályos diákoknak készült.

Frida című drámaóra

Rengeteg dolgot kaptunk és kapunk folyamatosan az élettől. Egészséget, ételt, ruhákat, fedelet a fejünk fölé, embereket, akik mellettünk vannak, iskolát, ahol tanulhatunk. Tulajdonképpen majdnem mindent természetesnek veszünk egészen addig, amíg nem kell saját magunknak megdolgozni értük, de legfőképpen addig, amíg el nem veszítünk valamit, ami fontos. Szeretném a fiatalokat rávezetni arra, hogy ismerjék fel, értékeljék és vigyázzanak azokra a kincsekre, amijük van, és eddig lehet, hogy észre sem vették. Szeretném, ha megtanulnák, hogy az álmoknak mekkora ereje van. Merjenek nagy dolgokról álmodni, merjenek megvalósíthatatlannak tűnő terveket szőni és ne féljenek semmitől, mert mindenre képesek, ha akarják. Ezt az üzenetet pedig Frida Kahlo életén és művészetén keresztül szeretném átadni a résztvevő fiataloknak.

A drámaóra időtartama 90 perc és 15-18 éves korosztálynak ajánlott.

Az indiántábor tanítási dráma

Az Indiántábor a hegyre megy… Kalandjáték egy képzeletbeli hegy két oldalán élő két fiktív népcsoport között lezajló mindent eldöntő küzdelemről, a tét: az életben maradás. Na de kinek az életben maradása? Tanítási dráma kétszer negyvenöt percben 16-22 éves fiatalok számára. A képzelőerő és a fantázia segítségével, modellezzük az emberi társadalom alapvető morális téziseit, saját külön társadalmat alapítva. Játék az értékrendekkel és szabályokkal, modellezve az élet fontos összetevőit egy stilizált közegben, mely védelmet nyújt a szabad gondolkodáshoz és véleményformáláshoz.

Komplex színházi nevelési előadások:

A falakon innen

Fliegauf Benedek Rengeteg c. filmje alapján készült. Az előadás fókuszában az emberek között húzódó falak állnak. Ezt különböző élethelyzetekben, különböző szintű szociális kapcsolatok viszonyrendszerében (pl. baráti, családi, párkapcsolati, társadalmi) járjuk körül. Bizonyos jeleneteket követően drámajátékos konvenciók segítségével interaktívvá válik az előadást, párbeszédre hívva a diákokat az adott helyzetek kapcsán, hogy azok tartalmait közelebbről átéljék, megvizsgálják és így hatékonyabban tanuljanak belőlük, ezáltal élményszerűen érzékenyítve őket a felmerülő problémákkal kapcsolatosan.

Az előadásra középiskolai osztályok jelentkezhetnek.

Rongybaba

Az előadás alapja Arthur Miller Salemi boszorkányok című műve. Az előadás a fő karakterek közti viszonyrendszert vizsgálja. Ennek kapcsán foglalkoznak a szereplők közötti kapcsolatokkal, családdal, a felelősség és a felnőtt fiatalkorú kapcsolatának kérdésével. A darab egyes részeiben a résztvevőknek drámajátékos konvenciók segítségével lehetőségük van gondolataik kifejezésére, helyzetek közelebbi, több nézőpontból való vizsgálatára.

Az előadás 120 perces, 10-12.-es osztályok jelentkezhetnek.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s