„Mit tehet a magyartanár, ha a diákok nem olvasnak?” – Konferencia a Magyartanárok Egyesülete szervezésében

Kedves Kollégák! Konferenciánk a nagy érdeklődésre való tekintettel új helyszínen, az Országos Széchényi Könyvtárban kerül megrendezésre. Ugyancsak ezért kénytelenek vagyunk lezárni a regisztrációt, több látogatót sajnos már nem áll módunkban fogadni. Köszönjük tagjainknak és minden magyartanárnak a kitüntetett figyelmet, érdeklődést! – A Magyartanárok Egyesülete választmánya, 2018. február 15.

A Magyartanárok Egyesülete 2018. március 3-án, szombaton „Mit tehet a magyartanár, ha a diákok nem olvasnak?” címmel rendez konferenciát az Országos Széchényi Könyvtárban (Budavári Palota, „F” épület). „A szakgimnáziumokban tanító kollégák nehéz és speciális helyzetben vannak – olvasható a rendezvény felhívásában –: diákjaik zöme nem érdeklődik az irodalom iránt, nagyon sokan olvasási és önkifejezési nehézségekkel küzdenek, a tanulás többnyire kudarcot jelent számukra, ettől alulmotiváltak. De érettségi vizsgát szeretnének tenni, mert választott szakmájukhoz erre szükségük van. Ez a konferencia a szakgimnáziumokban tanító magyartanároknak kínál támogatást. Foglalkozunk azokkal a nehézségekkel, amelyekkel szembe kell nézniük, és elsősorban ötleteket, módszereket és gyakorlati segítséget kívánunk adni a munkájukhoz.”

A konferenciára minden érdeklődőt szeretettel várunk, a részvétel díjtalan. (A részvétel regisztrációhoz volt kötve, a jelentkezést február 15-én lezártuk. Köszönjük megértésüket!) Az egyesülethez a rendezvényen is csatlakozhatnak, honlapunkon további információkat találnak az éves tagdíj befizetéséről és a tagfelvételről. Kérjük támogatóinkat, jelenlegi és leendő tagjainkat, hogy adójuk 1 %-ával is támogassák a Magyartanárok Egyesülete munkáját!

 

A Magyartanárok Egyesülete tisztelettel meghívja

Mit tehet a magyartanár, ha a diákok nem olvasnak?

című konferenciájára

 

Időpont: 2018. március 3., szombat, 10.0016.30 között

Helyszín: Országos Széchényi Könyvtár (Budavári Palota, „F” épület)

 

10.00–12.00:

 

Gyarmathy Éva: Olvasási szokások, olvasási nehézségek

Lovász Andrea: Ifjúsági irodalom a szakgimnazista korosztálynak

Bethlenfalvy Ádám: Drámapedagógia és színházlátogatás szakgimnazisták számára

Tóth Mónika: Játékosítás a magyarórán – egy szakgimnáziumi példa

 

Kérdések, vita

 

Szünet

 

12.30–14.00:

 

Fenyő D. György: Mit kell megtanítani, mit lehet kihagyni?

Pethőné Nagy Csilla: Szakgimnazisták felkészítése az érettségire – módszerek, technikák

Ritoók Judit: Részben az egész – teljes művek helyett részletek

 

Kérdések, vita

 

Szünet

 

14.30–16.15:

 

Fegyverneki Gergő: Ki viszi át… az irodalmat a digitális világba? IKT-eszközök az irodalomórán

Gergelyi Katalin: Digitális feladatok az irodalomtanításban

Horváth Beáta: Film- és médiaszövegek alkalmazása az irodalom élményének kialakításában

 

Kérdések, vita

 

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s