A központi felvételi írásbelik a gyerekeknek és a szülőknek is frusztrációt jelentenek, az előkészítőkre iparág épül, amely nyilvánvalóan nem a társadalmi igazságosságról szól, lényegében tehát magával a felvételi rendszerével van a baj – mondja az Eduline oktatási portálon megjelent interjújában Arató László. A Magyartanárok Egyesületének (ME) elnöke a 6 és 8 osztályos gimnáziumokba jelentkezők számára összeállított idei felvételi feladatsorokról szólva hangsúlyozza, hogy a minőségük dicsérendő, de végtelenül időigényesek, és emiatt megoldhatatlanok: „Hatodikban tavaly is két szövegértési feladat volt (a 2018-as felvételiről Arató László véleményét lásd: itt – a szerk.), de akkor egy oldalra ráfért a szöveg és a kérdések is. Szerintem az idei két szövegértési feladatnak a megoldása önmagában fél óra, és akkor még jön a fogalmazás, amit mindenki összecsap, mert nincs rá ideje.” Az ME elnöke szerint az eredmények alapján az a kép alakul ki a diákokról, hogy nem tudnak fogalmazni, holott inkább arról van szó, hogy mire a szövegalkotási feladathoz érnek, már nincs energiájuk.
A teljes szöveg az Eduline-on olvasható, a feladatsorok és javítási útmutatók az Oktatási Hivatal honlapjáról (innen és innen) érhetők el.
FELVÉTELI FELADATSOR ÉS JAVÍTÁSI-ÉRTÉKELÉSI ÚTMUTATÓ MAGYAR NYELVBŐL
Felvételi feladatsor és megoldókulcs 8. évfolyamosok számára
Felvételi feladatsor és megoldókulcs 6. évfolyamosok számára
Felvételi feladatsor és megoldókulcs 4. évfolyamosok számára
A 4 évfolyamos magyar felvételi 6. (mozis) feladatánál a megoldókulcs szerint a D válasz is “biztosan igaz”, de a feladat szövege alapján, csak az tudható “biztosan”, hogy a film megnézése előtt a színész nem volt mindkettőnek a kedvence… Arról nem tudunk, hogy a film megnézése után kinek mi a véleménye a színészről… Ha ez tényleg így van, akkor sokan bukják itt a pontot, nem?
KedvelésKedvelés